Bejelentés


Halmos Ferenc keramikus Fémes lüsztermázak, raku, kristálymáz, épületkerámia









Redukált, mázfeletti fémlüszterek Közel 1200 év óta ismeretes, de kevesek által gyakorolt, bonyolult máztechnika, amely a Közel-Keletről származik. Az európai fazekasok a móroktól tanulták meg az arany-,zöldes-, kék-, lila- vörös-színű fémesen irizáló bevonatok készítését. Az itáliai, reneszánszkori fémfényű mázakat fejlesztették tovább a 19. század második felében, angol,francia és magyar keramikusok (William de Morgan, Clement Massier, Theodor Deck, Zsolnay,stb) Ennek a máz-, és égetési technikának a titkait 33 évnyi folyamatos kísérletezés eredményeképpen sikerült nekem is felfedni, újraalkotni, továbbfejleszteni. Az általam alkalmazott technikát a Zsolnay eozintechnikától függetlenül hoztam létre. A gyári titkos adatokhoz nincs és nem is volt hozzáférésem. A fémlüszteres máztechnika lényege :Az egyszer már kiégetett, fényes, matt vagy savval fénytelenített alapmáz felületét agyagos, vasoxidos péppel vonják be. Ez a pép tartalmaz egyéb nehézfémeket is. Az így befestett tárgyakat erősen redukáló kemenceatmoszférában égetjük. A képződő fémgőzök megtapadnak a máz felületén, ahol ragyogó fémes, színes réteget képeznek, amely akkor válik láthatóvá amikor a kihűlt cserépről lemossuk/ letöröljük a festék maradékát. Nagyon nehezen reprodukálható, bonyolult, kényes eljárás. Reduction overglaze lustre glazes This rare and complicated glaze technology, which originated from the Middle East, has been known for some 1200 years. European potters learnt the technique of applying gold-coloured silver and red copper coating, together with the manufacture of tin-glazed majolica, from the Moors. English and French potters In the 19th century renewed the lustre glazes of the Italian Renaissance. The various phases of this special glazing and firing technology were tested, improved and further developed in the course of 33 years of experimenting. The ready fired glazed surface is decoratedwith a special mix of clay, iron oxide ,copper, silver other heavy metals. The painted ceramics are placed in the kiln and fired in a heavy reduction atmosphere. The steams of the metals sticks onto the glaze surface and forms a colourful lustre which can be seen once the product has cooled and the slightly burnt paint paste has been washed off. This is a complicated and delicate technology which is extremely hard to reproduce.
Képgaléria










Ingyenes honlapkészítő
Profi, üzleti honlapkészítő
Hirdetés   10
Végre értem amit angolul mondanak nekem, és megértik amit mondok.

KÖSZÖNÖM NOÉMI!